Monday, 21 December 2015

Social Media Craze (Series 3 )

I signed up on this platform a year ago or there about and I wasn't so active on it.  Recently,  I just see myself active on the platform cos since I signed up on LinkedIn,  I've been less active.
Do I like LinkedIn?.  No!  I don't like it.  Gosh!  I love LinkedIn..... Maybe cos I've got one of the best connects tho.  LOL.  But seriously,  no hype about LinkedIn .  I love it.  Less show off..... I mean,  no show off.... Jes business minded people sharing posts/ pictures related to whatever is of great/good value to them and of course,  their connects. No silly updates like "chilling in hell'egusi" (Eeeer!  sorry!  I meant elegushi) or "steaming in my jacuzzi"
I love LinkedIn for the fact that:
1. You snoop around,  you're caught: Let me just give you this Lil advice for free.  It's not the best place to stalk on someone.  LOL.  I'm a real G when it comes to stalking..... I got an A grade in stalking without formal education/training.  Loool.  Jokes aside,  you get notified of everything on LinkedIn..... Everything about your connect.....latest updates / info which is  also of great/Lil relevance to either you or your connect. 
2. No Dramas: believe me when I say "No dramas".  Iono if it has to do with the kinda connect one has tho but I've not seen raunchy or illicit pictures of books, car selfie or some jagbajantis stylestyle showoff.  Naah! Haven't and I don't wanna have all that drama on that platform.
3. Everyone's a professional : I've been on LinkedIn with my profile as "a student at University of Lagos "  and then,  this friend of mine called me and jamisi that "ahahn,  Deborah this blog you've taken as part time unstable  job,  you can't even tag yourself as a blogger on a well recognised platform like linkedin. "
With all what she said.... I realized I had to change my profile(I'm lazy when it comes to editing profiles on these platforms .... Does the world care to know bou me through that?. ) .  I feel this is the part LinkedIn makes you categorise your job in a well professionalized manner..... In other ways making it seem posh..  If you're an eleran,  just rephrase it in a posh way..... More like "an expert in butchery".  Duuuh! 
4. No followers, just connects : I'm tired of the follow follow syndrome on some social media platforms.... I jes pray some people don't follow their followers to hell one day #jessayin tho....  Regardless of the fact that you tend to follow some people and they choose not to follow you.  LinkedIn has created the platform in a better way to connect with people of same business platform (or whichever way you term it) with you so you could at least interact better.  I've communicated with few people through LinkedIn (one of which I suspected faked his profile cos I did a follow up on Google.  Trust me I'd pass as an FBI agent  .  Lool).
Conclusively, I'd say LinkedIn is the one of the very best platform  to be.... Less dramas,  no showoffs and for the Android users,  the best way to use your megabyte and gain something (at least vacancy).
Are you on LinkedIn? ..... If you think we need to connect,  my name still remains Deborah Odeniran  :)

6 comments:

  1. Cool talk about LinkedIn. Now I know you are there, I may just connect... no snooping. lol.

    I have nominated you here on... See for yourself: CLICK HERE

    ReplyDelete
  2. Yeah I love the fact that if you click on my profile peren, I'll get a notification.
    I love LinkedIn

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asin ehn! You're not alone dear. I love the platform.

      Delete
  3. nice post though, not in linkedin but hopefully some day ama give it a try ... 'u funny with the follow for follow' stuff up there..



    greetings from leXHansplaCE

    ReplyDelete
    Replies
    1. Really? Pls give it a try..... You could download the app too tho. Thanks for reading my blog. I hope you'll keep coming by

      Delete